LOGO-FINAL-01

Firma Facebook side

SoftwareDanmark kan hjælpe jer med at lave en unik og tillidsvækkende firma Facebook side, inkluderende blandt andet:

  • Unikke designs
  • Annoncekampagne
  • Udarbejdelse af logo

80 % af Danmarks befolkning har en privat Facebook profil, som de besøger en til flere gange dagligt for at se, hvad deres venner skriver, eller lægger op af billeder og videoer. Men det standser ikke her, mange følger nemlig også virksomheder, brands og firmaer de har tilknytning til eller finder interessante.

Når en ny bruger opretter en profil, beder Facebook om en masse oplysninger: Køn, alder, interesser, geografisk placering, familie mm.

Alle disse informationer bruges til at systematisere fremtidig markedsføring fra firmaer, som ønsker at markedsføre sig over for en præcis målgruppe eller profil. På den måde opnår annoncøren fuldt udbytte af sine markedsføringskroner, når en firma Facebook side udvides med bannerannoncer eller sponsorerede opslag.

FORDELENE VED EN FIRMA FACEBOOK SIDE FOR JER

Som firma, kan der være utrolig mange fordele ved at lave en professionel firma Facebook side. I kan, som firma, kommunikere direkte med jeres kunder, og markedsføre firmaet meget præcis i forhold til den målgruppe, I ønsker at påvirke.

Enhver virksomhed der er på Facebook, bør først og fremmest kunne besvare spørgsmålet ”Hvorfor er vi her?” uden større betænkningstid. Her vil svaret ofte være et udsalg af ledelsens første målsætning, for eksempel at få flere kunder, mange Facebookvenner, skabe øget salg gennem en firma Facebook side etc. Disse faktorer er dog et resultat af det egentlige arbejde på Facebook, og bør ikke være et mål i sig selv. Den egentlige strategi bør afspejle at vi ønsker at kommunikere med vores kunder og brugere, ønsker at påvirke dem og inddrage dem.

Men hvis det er så simpelt, hvis det blot er derfor vi ønsker at have en firma Facebook side, hvorfor er der så nogle virksomheder der har markant større succes end andre? Svaret er, at de virksomheder der ofte har mest succes på for eksempel Facebook, ofte også er de virksomheder der har mest succes andetsteds. Tag Apple for eksempel. Selv de mennesker, der hader Apple produkter af et glødende hjerte, må indrømme at er der noget firmaet har kunne, så er det at brande sig selv. Grundlæggende kan vi koge det ned til at forskellen er at disse virksomheder tænker ”why?” i stedet for ”what?”

En traditionel computervirksomhed vil være tilbøjelig til at tænke ”vi laver fantastiske computere.” som deres ”what?” svar. Dernæst vil de besvare ”how?” med ”De er flotte og nemme at bruge.”

Forskellen på nogle virksomheders ekstremt succesfulde branding, er at de i stedet for ”what?” tænker innovativt og ”why?” i stedet. De svarer på hvorfor de gør det med et: ”Alt hvad vi gør, tror vi på er status quo. Det er anderledes. Vi vil ændre verden.”

Dernæst vil de besvare et ”how” med ”vi laver flotte og brugervenlige computere, du har lyst til at købe og bruge.”

Det er ikke meget anderledes med en firma Facebook side. Vær innovativ, tænk ud af boksen og stil jer selv mål – På den måde vil I komme til at kunne skille jer ud fra konkurrenterne.

firma-facebook-side

PLANLÆG JERES FIRMA FACEBOOK SIDE

En firma Facebook side kræver vedligeholdelse, og ikke mindst disciplin i forhold til at bibeholde netværket. En “STALKER“ profil som lægger nye opslag op hele tiden, vil hurtigt miste netværket. Derfor er det ekstremt vigtigt, at systematisere firmaets laden og gøren på Facebook, således at siden bruges til at skabe værdifuldt indhold og information for kunden, frem for irritation. Dette kræver planplanlægning og overblik for at kunne lykkes, og selvom der findes Google kalendere og adskillige smarte onlineværktøjer, så kan det ofte – især for nye virksomheder på nettet – være en god ide at starte på gammeldags maner. Med en tavle eller en planche!

Lav en kalender og udfyld den med brainstorming til ideer for indlæg og opslag. I første omgang kan det være alt mellem himmel og jord. Kig internt i virksomheden, om nyheder og ændringer der med fordel kan deles med brugerne. Kig også eksternt og se om der er noget lokalt eller nationalt der kan bruges og arbejdes ud fra, for eksempel højtider, særlige rabatdage og lign. Her kan også de mere skæve dage være en succes. For eksempel har AMO haft succes med at bruge National Pandekagedag i deres markedsføring.

Det er ikke sikkert at I skal bruge alle ideer med det samme, men gem dem bare i en idebank – De kan måske bruges senere.

Når alle ideer er skrevet ned, skal der system i dem. Her kan I med fordel inddele i genrer og typer. En genre opdatering er for eksempel de søde og sjove opslag (ofte med dyr), informationsrige opslag, ugens medarbejderportræt, fredagsvideo fra chefen, guides med mere. En type opdatering er til gengæld selve indholdet, altså tekst, billeder, video link etc. – Kort sagt, hvordan/hvad indlægget er bygget op af.

SÅDAN – ET STK. FIRMA FACEBOOK SIDE

Nu skulle I gerne have system i jeres ideer og opslagstyper til jeres firma Facebook side. Nu skal de planlægges, så de skaber bedst muligt resultat. Generelt siger man at opslag på en firma Facebook side skal underholde, formidle og engagere, ikke sælge. Planlægger I derfor en blanding af opslag, så det ikke er den samme genre opslag hver gang, vil I få større succes, fordi det viser alsidighed og interesse frem for kun ønske om salg eller tørre facts. Når I så har haft en række opslag med humor, god information, guides etc. kan I lave et salgsopslag. Har brugerne først haft gavn af for eksempel 5 opslag med gode vejledninger, sjove fortællinger og flotte produktbilleder, vil de være mere tilbøjelige til måske at købe et produkt der reklameres for i det 6. opslag – Især hvis opslaget stadig er kreativt lavet og viser personlighed.

BRUG FOR MERE HJÆLP?


Ønsker du mere information kan du altid få fat på os via 72 200 300 eller ved at skrive til info@softwaredanmark.dk.

Få et uforpligtende opkald i dag


SOFTWAREDANMARK TILBYDER OGSÅ

Tekstforfatning

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Læs mere

Oversættelse

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Læs mere

Online marketing strategi

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Læs mere

Retargeting

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Læs mere