LOGO-FINAL-01

Få succes på Linkedin

LinkedIn er et socialt netværk, der er målrettet erhvervslivet. Hvor Facebook bruges mere til venner og bekendte, kan du på LinkedIn holde styr på dit professionelle netværk og reklamere for dine kompetencer. LinkedIn er det næststørste sociale netværk, kun overgået af Facebook. På verdensplan har mere end 400 millioner brugere koblet sig op på mediet, og herhjemme har mere end 2 millioner danskere oprettet en bruger på LinkedIn. Hos SoftwareDanmark kan vi hjælpe jer med at nå disse 2 millioner mennesker ved blandt andet at udarbejde:
  • Unikke designs
  • Annoncekampagner
  • Udarbejdelse af logo og profilbillede
  • Komplette firmaprofiler klar til brug

Hvad kan LinkedIn gøre for jeres forretning?

Selvom LinkedIn er målrettet erhvervslivet og professionelle forbindelser kan mediet også bruges til at styrke virksomheden på, og til at brande jeres produkter og services. Gennem LinkedIn kan I for eksempel:
  • Skabe salg gennem relationer
  • Øge kundeloyaliteten
  • Tiltrække de dygtigste medarbejdere
  • Markedsføre sig mod beslutningstagere i virksomheder

Værdi, værdi, værdi

Vi har sagt det før, om andre sociale medier, men vi siger det gerne igen. Det handler ikke om at sælge. Det handler om at skabe værdi. Opdateringer og færden på LinkedIn skal ikke sælge jeres produkter og brand, det skal give læserne værdi, gøre dem bedre til noget eller lære dem noget. Kort sagt, hvis kunden har et spørgsmål, skal jeres opdateringer besvare dem. Dette kræver naturligvis også at I kender kunden, men det gør I forhåbentlig allerede, da målgruppesegmentering er kernen til al markedsføring fra virksomheden. Et godt eksempel kan være at linke til ens egen produktvideo om et ventilationssystem. Ikke mange vil finde det interessant, for det er ikke et produkt man lige køber, og hvad skal videoen gøre godt for, andet end at fortælle at I har det pågældende system? Del i stedet et link til en undersøgelse om bivirkningerne ved et dårligt indeklima eller en artikel om hvor mange penge der kan spares ved at installere systemet. Dette vil gøre målgruppen klogere og give dem en ny værdi, hvilket opbygger tillid og kendskab, og som senere kan komme jer til gavn, når I så faktisk vil sælge noget.

Fang læserne og – Og få flere af dem!

Udover at jeres opslag selvfølgelig skal give værdig og relevante, så er der andre gode teknikker I kan bruge, for at få flere følgere på LinkedIn, og dermed også blive set af flere. En af de mest populære er at lave en såkaldt ”opdateringsserie”. Det vil sige en opdatering der spreder sig over flere opdateringer, men hvor følgeren fra starten ved hvad der er i vente. Det kan for eksempel være en serie af 10 indlæg, der alle giver et godt tip for at opnå X, altså noget som giver værdi og løsninger for følgeren, og som hænger sammen, så serien opfattes som en helhed. I den første opdatering sørger du så for at tease læseren og fortælle dem hvad der er i vente. Det kan for eksempel være ”Vi sætter de næste 6 uger fokus på hvordan I får flere følgere på LinkedIn. Lær i dag hvordan du får 100 følgere på 30 dage, og følg med i næste uge, hvor vi følger op med hvordan du beholder dem alle.” En anden vigtig ting at huske, er faktisk en af de mest simple, og noget I også selv benytter jer af, når I som målgrupper scroller ned over indholdet. Hvor mange opslag ligger I mærke til, ud af for eksempel 50 nye posts? For at fange læsernes interesse – Og dermed også få dem til at dele og like, er det vigtigt at indpakningen af et opslag er pæn. Brug altid billeder, meget gerne med ansigter på, og arbejd med opstilling af tekst, punkter og overskrifter, så der skabes blikfang fra første sekund.

Brug dine medarbejdere

Er man som virksomhed på LinkedIn – og især hvis man er ny på mediet – kan det være en fordel at inddrage medarbejderne i sin markedsføring. De fleste er sikkert allerede til stede på de sociale medier, nogle måske mere end andre, men pyt med det. De fleste (glade) medarbejdere vil gerne være ambassadører for virksomheden og brandet, så få dem til at dele indhold med deres netværk, og nå bredere ud. På den måde bliver I som virksomhed ikke kun set af flere mennesker, men I forbliver også i top of mind når jeres medarbejdere jævnligt deler jeres indhold.

Betalt indhold på LinkedIn

Lige som på Facebook kan I booste jeres opdateringer og lave betalte annoncer på LinkedIn. Hvis I laver en post som får rigtig god respons, så overvej at kaste lidt markedsføringskroner ud til at lave opslaget sponsoreret, og nå ud til endnu flere. LinkedIn er forsynet med et af de bedste målgruppeværktøjer overhovedet, og I kan målrette opdateringer til at nå ud til folk med særlige jobtitler, brancher, relationer med mere. Herunder findes et udsnit af de segmenteringsmuligheder LinkedIn har – Og det er kun en lille del:
  • Jobtitel
  • Geografi
  • Branche
  • Jobfunktion
  • LinkedIn grupper
  • Køn
  • Alder
  • Anciennitet
Priserne på LinkedIn er relativt høje, sammenlignet med andre annonceringsplatforme. Typisk starter klikpriserne de på 11 kr. og op, hvilket kun gør det endnu vigtigere at segmentere korrekt, så man ikke betaler for irrelevante kliks. Det samme gælder selvfølgelig for visningspriserne, der ofte starter på over 100 kr. for 1000 visninger.

Vær med i relevante grupper

Der er masser af faggrupper på LinkedIn – Ligesom der findes grupper på Facebook. Og chancen for at der også er faggrupper inden for jeres branche, er næsten 100 %. Brug dem gerne, tilmeld jer og deltag aktivt. Del eget (relevant) indhold, og I vil blive husket, næste gang der er et gruppemedlem der skal bruge den service/det produkt I udbyder. Mere om marketing på sociale medier

BRUG FOR MERE HJÆLP?


Ønsker du mere information kan du altid få fat på os via 72 200 333 eller ved at skrive til info@softwaredanmark.dk.

    Få et uforpligtende Tilbud indenfor 48 timer


    SOFTWAREDANMARK TILBYDER OGSÅ

    Tekstforfatning

    Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

    Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

    Læs mere

    Oversættelse

    Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

    Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

    Læs mere

    Online marketing strategi

    Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

    Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

    Læs mere

    Retargeting

    Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

    Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

    Læs mere
    Call-Icon