LOGO-FINAL-01

Facebook

Facebook er uden sammenligning verdens største sociale medie og derfor er mediet også umådeligt interessant, når det kommer til online annoncering og kommunikation med kunderne. I dag er mere end 80 % af danskerne på Facebook, og markedet er stadig voksende, især blandt den ældre befolkningsgruppe. Samtidig er vi gået fra at bruge internettet til informationssøgning til at interagere og bevare kontakten med andre. Internettet er gjort menneskecenteret og i dag forventer forbrugeren at kunne komme i kontakt med virksomhederne overalt på nettet. Udover kommunikationen med forbrugeren, er Facebook også et interessant medie, fordi der er fantastiske segmenterings muligheder, der gør det muligt at målrette sine annoncer meget præcist. Disse muligheder betyder at man blandt andet får adgang til en masse informationer om sine kunder, herunder køn, alder, interesser, geografisk placering, familie med mere.

Facebook er push-marketing

Når forbrugeren befinder sig på Facebook, er han eller hun ikke nødvendigvis i købs-mode. Ofte er det faktisk det stik modsatte, og mange bliver irriteret over de mange annoncer. Ellers kan du som annoncør nemt blive det forstyrrende og irriterende element og få modsatte virkning hos din målgruppe. Når annoncer offentliggøres, er det push-marketing, hvor vi prøver at vise brugeren noget, vi gerne vil sælge dem, men som de ikke selv har bedt om at få set. Bliver en bruger eksponeret for en annonce, der er målrettet brugeren og relevant for vedkommende, vil han eller hun kunne forestille sig at reagere på annoncen.

Segmenter grundigt

Man bør som virksomhed altid vælge mindre segmenter og målretninger for at få det bedste udbytte. Udover at I kan segmentere og designe jeres egne målgruppe på Facebook, har Facebook også allerede designede målgrupper som man som virksomhed kan nyde godt af. Heriblandt look-a-like audiences, som er brugere der baseres på jeres  likes, og retargeting som kan defineres ud fra brugere der har besøgt jeres hjemmeside, besøgt den uden at købe eller besøgt den og købt.

Skriv de gode posts

Mens det er relativt nemt at vejlede om annoncering via Facebook, kan det være sværere at lave generelle vejledninger til at skrive gode Facebook opdatering, der har større sandsynlighed for at blive set. Det absolut vigtigste udgangspunkt, når man som virksomhed skal kreere Facebook opslag, er at kende sin målgruppe og vide hvad der virker for dem, hvornår de er online, hvad der får dem til at engagere sig. 5 generelle råd til det gode Facebook opslag:
  • Sørg for en god balance i indholdet. Hvis alle opslag er salgstaler vil brugerne stoppe med at interagere med indholdet.
  • Vær kvalitetsbevidst, skriv aldrig, bare for at skrive.
  • Brug billeder, idet de fanger og har større sandsynlighed for at blive set. Billeder med ansigter og mennesker har tendens til at fange mere end for eksempel bygninger.
  • Opfordre brugeren til at interagere med jer ved at klikke, kommentere eller dele. Husk dog at brugeren skal have en grund til det. Spørgsmål virker også godt.
  • Skriv ikke for meget. Mindre end 250 karakterer kan give dig 60% bedre engagement.
Og så et sidste godt råd: 80 % af brugerne på Facebook ser mediet på deres mobil. Sørg derfor for at alt indhold er optimeret til mobilvisning.

Hvad vi kan gøre jer?

Hos SoftwareDanmark har vi bred erfaring med Facebook, og har blandt andet hjulpet vores kunder til at udarbejde følgende materiale:
  • Unikke sidedesigns
  • Annoncekampagner
  • Udarbejdelse af logo og profilbillede
  • Komplette firmaprofiler klar til brug
  • Rådgivning
 

BRUG FOR MERE HJÆLP?


Ønsker du mere information kan du altid få fat på os via 72 200 333 eller ved at skrive til info@softwaredanmark.dk.

Få et uforpligtende opkald i dag


SOFTWAREDANMARK TILBYDER OGSÅ

Tekstforfatning

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Læs mere

Oversættelse

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Læs mere

Online marketing strategi

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Læs mere

Retargeting

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Læs mere
Call-Icon