LOGO-FINAL-01

Pinterest

Da Danmark begyndte at tage Pinterest til sig tilbage i 2012 og 2013 var den sociale platform endnu ikke så stor som hverken Facebook eller Twitter. Til gengæld tog den virtuelle opslagstavle prisen for at være verdens hurtigst voksende sociale medie. Antallet af brugere eksploderede, og selvom mediet stadig ikke har vundet en stor plads i danske brugeres hjerter, så vokser det stadig støt.

Hvad kan Pinterest?

Men hvad er Pinterest egentlig?  Brugere deler fotos med mere, som sættes op med knappenåle (pins) på forskellige boards (opslagstavler). Disse boards kan man som bruger oprette et uendeligt antal af, fordelt på interesseområder og emner. Man kan for eksempel lave et board kun til madopskrifter, og så pinne fotos og videoer med opskrifter dér. Begrebet repinning er et centralt udtryk for Pinterest, og dækker over den handling, som brugere foretager, når de deler/pinner billeder. Alt hvad man pinner kan ses af ens followers (følgere) og hvis de finder opslaget interessant, vil de også dele eller ”repinne” det på deres eget board. Denne handling kan foretages i det uendelige, på kryds og tværs af brugere og lande. Der er altså derfor et enormt stort markedsføringspotentiale ved at pinne sine produkter og brands her. Som eksempel på en virksomhed der gør det godt, kan nævnes ASOS, som er et brand, der har formået at tage Pinterest og brugerne med storm. Via en masse inspirationsboards skaber de inspiration og ideer hos brugeren, som repinner en masse af deres oprindelige pins. ASOS får langt flere repins og visninger forærende via andre brugere, end de selv skaber.

Sådan bruger I Pinterest

At bruge Pinterest som virksomhed kræver tid. Nøjagtig som alle andre sociale medier. Man kan ikke blot oprette sig og så pinne blindt på et udvalg af tilfældige boards man lige hurtigt opretter. Man burde i stedet sætte sig ned og lave en ordentlig markedsføringsplan over mediet, således at man som virksomhed bliver kendt for at skabe kvalitetsbevidst og seriøst indhold, som er interessant at følge. Når der pinnes indhold, så gør det så let som muligt. Skriv en kort og beskrivende tekst, og link til virksomhedens hjemmeside i hvert et pin der oprettes. Mere skal der ikke til. Overskuelige pins og boards vil booste trafikken på både Pinterest og hjemmesiden. Lige som med andre sociale medier, må man som virksomhed gerne ”prale” af sin tilstedeværelse, forstået på den måde, at man bør dele Pinterest på samme måde som man deler sine andre sociale medier. Man kan også bruge Pinterest som et ekstra udstillingsvindue, og gøre det muligt for besøgende på hjemmesiden at dele ens side på Pinterest med et enkelt klik. Dette kan for eksempel være en fordel, hvis man driver en webshop og oplever at brugere pinne en kjole de ønsker sig, eller finder interessant. Når brugeren på hjemmesiden pinner den direkte fra webshoppen medfølger der et link, så brugere af Pinterest kan klikke på pinnet og gå direkte til siden hvor kjolen sælges.

Lave spændende indhold

At kigge ud over sin egen næsetip kan også være et afgørende springbræt på Pinterest.  Det kan for eksempel være at man forhandler flotte sommerkjoler og finder en interessant artikel om årets sommermode. Pin den. Den giver værdi til brugeren, som vil huske jer bedre. Og del meget gerne et foto/et pin dagligt, med en blanding af egne produktfotos og relevante opslag fra/til andre sider. Følg de store brands, de vil ofte følge igen. Se hvem der følger dig, og følg tilbage. Repin relevante fotos (for eksempel fra pigen der fremviser jeres kjole efter købet) og kommenter med pæne og relevante kommentarer. Spam ikke, men gå ind i en relevant og værdiskabende kommunikation. Mere om sociale medier

BRUG FOR MERE HJÆLP?


Ønsker du mere information kan du altid få fat på os via 72 200 333 eller ved at skrive til info@softwaredanmark.dk.

Få et uforpligtende opkald i dag


SOFTWAREDANMARK TILBYDER OGSÅ

Tekstforfatning

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Vores dygtige tekstforfattere kan udarbejde alle former for salgstekster, fra hjemmesidetekster til blogindlæg og brochurer.

Læs mere

Oversættelse

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Vi klarer også oversættelser fra dansk til engelsk og omvendt. Er du interesseret i andre sprog, så kontakt os for nærmere aftale.

Læs mere

Online marketing strategi

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Hos SoftwareDanmark er vi stolte af at være et 360 graders marketing bureau, der arbejder med alle grene af virksomheders online marketing strategi.

Læs mere

Retargeting

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Hvad kan retargeting gøre for jer? Retargeting tillader jer at få det rette budskab ud, til den rette person, på det rette tidspunkt.

Læs mere
Call-Icon